REKLAMA
Znaleziono 786 wyników
PKP PLK zakończyły modernizację stacji kolejowej Kraków Bonarka [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK zakończyły modernizację stacji kolejowej Kraków Bonarka [FILM + ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły modernizację stacji kolejowej Kraków Bonarka. Od 16 lipca znów zatrzymują się przy niej pociągi. Do dyspozycji pasażerów są dwa nowoczesne perony oraz kładka, która ułatwi komunikację w tej części miasta. Stacja to część linii kolejowej łączącej Kraków z sąsiednią Skawiną. Inwestycja usprawni rozwój kolei aglomeracyjnej w stolicy Małopolski.
Nowe przystanki na linii Kielce – Busko-Zdrój ułatwią podróże w województwie świętokrzyskimartykuł
Pokaż artykuł
Nowe przystanki na linii Kielce – Busko-Zdrój ułatwią podróże w województwie świętokrzyskim
W niedzielę 9 czerwca pierwsze pociągi zatrzymają się przy nowych peronach w Nidzie i Stawianach Pińczowskich. Do dyspozycji podróżnych oddamy nowoczesne obiekty, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. To kolejne przystanki w regionie wybudowane dzięki „Rządowemu programowi budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Podróż pociągiem między Kościerzyną a Chojnicami będzie krótsza o 5 minutartykuł
Pokaż artykuł
Podróż pociągiem między Kościerzyną a Chojnicami będzie krótsza o 5 minut
Będą szybsze podróże koleją z Chojnic do Kościerzyny. Podpisaliśmy umowę na projekt i zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które pozwolą na przyśpieszenie pociągów do 120 km/h na większości trasy między tymi miastami. Wartość prac wyniesie 5 mln zł netto ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Stacja linii metra M1 na Kabatach przejdzie modernizację [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Stacja linii metra M1 na Kabatach przejdzie modernizację [FILM]
Stacja linii M1 na Kabatach przejdzie modernizację, która przyspieszy zawracanie pociągów i ułatwi prowadzenie ruchu pomiędzy linią metra a pobliską Stacją Techniczno-Postojową. Metro Warszawskie planowało, że prace powinny rozpocząć się w początku przyszłego roku. Już wiemy, że nie uda się dotrzymać tego terminu. Dlaczego?
„Czerwoną strzałą” z Krakowa w Bieszczady i Sudety [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
„Czerwoną strzałą” z Krakowa w Bieszczady i Sudety [ZDJĘCIA]
Na wszystkie zaplanowane trasy z Krakowa na wschód i na zachód wyruszył nowy typ pociągów. Składy nazywane „czerwonymi strzałami” jeżdżą do mniejszych miast po trasach niezelektryfikowanych.
Nowe inwestycje PKP PLK na trasie z Kędzierzyna-Koźla do Opola zmieniają podróże pociągiem na lepsze [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Nowe inwestycje PKP PLK na trasie z Kędzierzyna-Koźla do Opola zmieniają podróże pociągiem na lepsze [FILM]
Nowe, dostępne dla wszystkich perony na trasie z Kędzierzyna-Koźla do Opola oraz krótsze podróże to efekt realizowanego obecnie przez PLK S.A. największego projektu w województwie opolskim. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla ruchu regionalnego i międzyregionalnego.
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]artykuł
Pokaż artykuł
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) wybrała wariant inwestorski dla linii Łętownia - Rzeszów. To optymalny przebieg nowej trasy, który najlepiej ze wszystkich analizowanych opcji łączy szereg korzyści z wielu kategorii.
Pociągi na linii Rzeszów-Medyka pojadą 160 km/h. Kolejne inwestycje PKP PLK podniosą standard podróży kolejąartykuł
Pokaż artykuł
Pociągi na linii Rzeszów-Medyka pojadą 160 km/h. Kolejne inwestycje PKP PLK podniosą standard podróży koleją
Sprawniejszy ruch pociągów, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo oraz większe możliwości realizacji połączeń pasażerskich i towarowych – to cel kolejnej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Podkarpaciu. Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla planowanego przedsięwzięcia na trasie Rzeszów – Medyka.
Podróżni mogą już korzystać z nowego przystanku kolejowego w centrum Krakowa [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Podróżni mogą już korzystać z nowego przystanku kolejowego w centrum Krakowa [FILMY + ZDJĘCIA]
Podróżni mogą już korzystać z nowego przystanku kolejowego w centrum Krakowa. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększyły się możliwości w komunikacji regionalnej i aglomeracyjnej. Z obiektu położonego przy ul. Grzegórzeckiej łatwo dotrzeć na Stare Miasto i Kazimierz, a bliskość przystanków tramwajowych usprawni łączenie podróży. Projekt za przeszło 1,2 mld zł jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Zwiększą się możliwości podróży pociągiem do Zakopanegoartykuł
Pokaż artykuł
Zwiększą się możliwości podróży pociągiem do Zakopanego
Zimą, podróżni skorzystali z bezpośrednich połączeń pociągiem do stolicy Tatr, zapewnionych od grudnia do lutego. Ułatwieniem w podróży były dostępniejsze oraz wygodniejsze stacje i przystanki, przygotowane w ramach inwestycji PLK S.A. Od marca, kontynuowane będą prace na trasie Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane dla lepszych i krótszych podróży na kolejowej zakopiance. Współfinansowanie projektu z POIiŚ.
Zmodernizowana stacja ułatwia podróże mieszkańcom Ostrowca Świętokrzyskiego [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Zmodernizowana stacja ułatwia podróże mieszkańcom Ostrowca Świętokrzyskiego [ZDJĘCIA]
W Ostrowcu Świętokrzyskim podróżni korzystają z odnowionego peronu i wyremontowanej kładki. Łatwiej wsiadają do pociągów, którymi wygodniej i bezpieczniej dojechać można do Skarżyska-Kamiennej, Kielc i Krakowa. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
PKP Intercity coraz bardziej zielone. Powyżej 80% taboru nie emituje spalinartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity coraz bardziej zielone. Powyżej 80% taboru nie emituje spalin
Kolej emituje 4 razy mniej CO2 niż transport drogowy i blisko 5 razy mniej CO2 niż transport lotniczy. W PKP Intercity powyżej 80% taboru wcale nie emituje spalin. Już w 2026 roku spółka planuje wykorzystywać 100% prądu z odnawialnych źródeł energii, wykorzystywanej w zapleczach technicznych, warsztatach i innych budynkach. Z zielonej energii będą korzystały niedługo także pociągi przewoźnika.
Pod Łodzią powstaje podziemny, kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemny, kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Co słychać w styczniu 2025 na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać w styczniu 2025 na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Lepszy dostęp do kolei i szybsze podróże ze Skarżyska-Kamiennej w kierunku Kielcartykuł
Pokaż artykuł
Lepszy dostęp do kolei i szybsze podróże ze Skarżyska-Kamiennej w kierunku Kielc
Do końca 2028 roku PKP PLK S.A. zmodernizują linię kolejową na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Ogłoszono przetarg na inwestycję o szacunkowej wartości przeszło 800 mln zł netto. W ramach projektu przebudowane zostaną istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększą się możliwości kolei w województwie świętokrzyskim. To kolejny etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów.
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
Za ponad 2 mld zł netto powstanie nowa linia kolejowa w woj. małopolskimartykuł
Pokaż artykuł
Za ponad 2 mld zł netto powstanie nowa linia kolejowa w woj. małopolskim
PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty. Ta część nowego połączenia kolejowego w Małopolsce gotowa będzie w 2029 roku. Szacowany koszt budowy to ponad 2 mld zł netto, który sfinansowany będzie ze środków budżetowych. Modernizacja i budowa nowych torów skróci czasy przejazdu pociągami z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza.
Co słychać na koniec 2024 r. na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na koniec 2024 r. na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
WARSZAWA: Ostatni fragment 2. linii metra - co na budowie? [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
WARSZAWA: Ostatni fragment 2. linii metra - co na budowie? [ZDJĘCIA]
Trwają prace na końcowym odcinku 2. linii metra. Tarcza TBM Krystyna powoli drąży tunele i układa pierścienie od stacji Lazurowa do szybu demontażowego. W czwartek będzie wydobywana na powierzchnię. Wtedy konieczne będą zmiany w organizacji ruchu.
Będzie rewitalizacja kolejnych linii kolejowych na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
Będzie rewitalizacja kolejnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując kolejne nieczynne linie kolejowe. Zakończony został właśnie remont linii z Jeleniej Góry do Karpacza, o czym pisaliśmy wczoraj na Investmap.pl. Pierwsze pociągi ruszą po raz pierwszy po ponad 25 latach już 15 czerwca. To jednak nie koniec ambitnych planów inwestycyjnych, jakie ma Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Wkrótce zostaną zrewitalizowane dwie kolejne nieczynne linie kolejowe na Dolnym Śląsku.
REKLAMA